Salg og leveringsbetingelser

Nedenstående salg og leveringsbetingelser er gældende for varer, der er købes på https://alarmgruppen.dk

Alarmgruppen.dk administreres og ejes af:

Alarmgruppen ApS
Brolæggerpladsen 64
DK-2635 Ishøj

Lager og daglig drift:

Alarmgruppen.dk
Geminivej 4
DK-2670 Greve
kundeservice@alarmgruppen.dk
Telefon nr.: +45 70 22 10 63
CVR nr.: DK-40 13 16 71

Har du nogle spørgsmål eller behov for hjælp eller service er vores telefon åben mandag til torsdag fra kl. 10:30 til kl. 14:00. Du kan også kontakte os via mail eller vores kontakt os formular.

Cookiepolitik.

Du kan læse vores coockiepolitik ved at klikke på linket her.

Privatlivspolitik.

Du kan læse vores privatlivspolitik ved at klikke på linket her.

Når du handler hos os:

Når du laver en bestilling på alarmgruppen.dk accepteres nedenstående salgs -og leveringsbetingelser af kunden. 
Du skal være fyldt 18 år for at handle på vores webshop. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre/værge.
Vores online shop er åbent på alle tidspunkter af døgnet.

Betingelser hvis man køber et abonnement:
Ved tilmelding af et abonnementsprodukt betaler man for den første måned ved købet. Man vil efterfølgende modtage en kontrakt til underskrift men NemID.
Når vi modtaget kontrakten retur vil abonnementet blive startet op og eventuelle produkter afsendt fra vores lager.
Herefter vil du modtage en faktura for den resterende periode af det nuværende kalenderkvartal.
Du kan tilmelde et betalingskort til automatisk betaling som finder sted den anden bankdag af efterfølgende kalenderkvartal.

Bindingsperiode:
Er gældende fra datoen på kontrakten og 6 måneder frem. Man kan opsige sit abonnement efter 5 måneder med udgangen til 6. måned.

Opsigelse:
Der er på abonnementer 1 måneds opsigelse fra udgangen af foregående måned.
Opsigelse skal altid fremsendes enten på mail til kundeservice@alarmgruppen.dk eller pr. brev til vores adresse.

Tilbagekaldelse af tilladelse og indsigelse:
Du kan til enhver tid ubetinget tilbagekalde din tilladelse til at vi fremover trækker et beløb på dit tilmeldte betalingskort.
Hvis du opdager en eller flere uautoriserede trækninger, kan du gøre indsigelse over for din kortudbyder senest 8 uger efter trækningen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

Særlige vilkår:
Hvis ikke at faktura bliver betalt forbeholder vi os ret til at stoppe ydelsen.

Dokumentation & vedledninger:
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Alarmgruppen ApS. Ønsker De yderligere oplysning eller rådgivning fra Alarmgruppen.dk side, er denne af vejledende art.

Kontrakt:
Alle kontrakter indgås på dansk. Det er ikke muligt, at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis De ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, kontakt os derved venligst via kundeservice@alarmgruppen.dk
 
Hvis du fortryder dit køb af abonnement (fortrydelsesret):
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, aftalen er indgået.
Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at fremsende en mail salg@alarmgruppen.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument
 
Tilbagebetaling af abonnementsbetaling:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementsydelsen, der allerede er leveret. Dette vil typisk være Dkr. 100,00 inklusiv moms.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Beløbet returneres til det betalingskort eller bank konto som det er blevet betalt fra.

Hvis der er noget galt med abonnementet:
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på kundeservice@alarmgruppen.dk eller telefon Nr. 70 22 10 63.
Du kan reklamere over fejl og mangler, der var tilstede på leveringstidspunktet i indtil 2 år efter levering af varen. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Sikkerhed ved betalt:

Alle Betalinger på alarmgruppen.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen. Vi bruger bambora som indløsnings udbyder. Ved køb med betalingskort bruges endvidere 3D Secure sikkerhed.

Vi modtager følgende kort og produkter: Dankort, VISA Dankort, VISA Elektron, VISA, Mastercard, Maestron, Mobilepay, Viabill & Bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Der tages ikke gebyr ved betaling på alarmgruppen.dk

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaling via EAN-nummer:

Som offentlig eller privat virksomhed har du mulighed for at betale med EAN-nummer.
I skal blot udfylde jeres kontaktoplysninger, EAN-nummer og leveringsadresse i webshoppen. Vi fremsender herefter faktura til betaling, hvorefter vare fremsendes.
Det er ingen gebyr i forbindelse med bestilling via EAN-nummer.

Levering & Transport:

Levering af varer fra Alarmgruppen.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret eller afsendt fra vores lager.
Forsendelsen af varer sker med enten GLS, DAO365, BRING eller PostNord.

Leveringstid:
Leveringstiden angives på Vare infokortet.
Du kan eventuelt indhente oplysninger forud for Deres køb på alarmgruppen.dk.
Har De ikke modtaget ordrebekræftelse inden for 2 timer efter ordreafgivelse, beder vi dig kontakte os på telefon nr. 70 22 10 63 eller på mail kundeservice@alarmgruppen.dk

Fragt Priser:
Hvis bestillingen er over Dkr. 1.000,00 inklusiv moms er der fragt frit levering til pakkeshop samt erhvervslevering. Vi fremsender varen via GLS, DAO365 eller BRING. Se dog betingelser hvis pakken ikke kan leveres.
Hvis pakken vejer mere end 20 kg. Vil det blive fremsendt med Post Nord eller andet fragt firma. Prisen for fragten vil fremgå når man kommer til valg af fragt metode. Der er IKKE fragtfri levering til privat adresser.
Såfremt at der ingen er til at modtage pakken ved Erhvervs eller privat levering, vil der bliver faktureret et ekstra gebyr på Dkr. 60,00 kr. inklusiv moms. Dette dækker håndteringsgebyr fra den valgte pakke leverandør for alternativ levering som bliver til en pakkeshop som de vælger.
Dette gælder også ved Fragt frit levering og hvis pakke ikke afhentes indenfor den tidsfrist som pakkelevarandøren har sat.

Fortydelsesret:

Du har 60 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelesperioden begynder når du modtager dine vare.
Du skal hurtigst muligt og senest 60 dage fra modtagelse af vare give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved at fremsende en mail til kundeservice@alarmgruppen.dk
Du skal returnere varen ubrugt og i samme stand som ved modtagelse.
Hvis du ikke afhenter eller afviser at modtage din vare ved levering, forbeholder vi os retten til at pålægge et fragtgebyr svarende til fragtprisen. Dette gælder også ved fragtfri levering.

Returnering & Fortrydelsesret:

Se vores returvare, fortrydelsesret og betingelser her.

Prisgaranti:


Alle priser i alarmgruppen.dk er med få udtagelserer dækket af vores prisgaranti. Prisgarantien gælder mod alle stører forretninger og webshops i Danmark. Vi yder prisgaranti op til 7 dage efter købet på vores webshop.
SIM kort og ydelser er ikke omfattet af Prisgaranti.

Reklamation på varer:

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som privat forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. De opdager en fejl, skal De hurtigt rette henvendelse til Alarmgruppen.dk.
Såfremt reklamationsretten udnyttes, kan De som kunde tilbagesende varen til vor adresse.
Alarmgruppen.dk
Geminivej 4
DK-2670 Greve
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Varen skal altid sendes retur i forsvarlig emballage. Alarmgruppen.dk refunderer rimelige fragtomkostninger, i forbindelse med reklamationen. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Alarmgruppen.dk vil indledningsvis tilbyde Dem en reparation af varen og såfremt dette ikke kan lade sig gøre, vil der tilbydes en ombytning af varen. Alarmgruppen.dk kan ikke holdes til ansvar for udgifter til telefon og vagttilkald genereret ved eventuelle fejlalarmer - samt hændelser, der måtte have indflydelse på eksternt tilsluttet udstyr, medmindre andet følger af Dansk Lov.
OBS. Vi yder 1 års reklamationsret til erhvervsdrivende.
Vi modtager hverken pakker UDEN omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret på tjenesteydelser:
Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på enten kundeservice@alarmgruppen.dk eller telefon 70 22 10 63.
Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.

Spørgsmål og kommentarer:
Vi besvarer gerne kontakt os venligst i henhold til nedenstående kontaktinfo.
Salg og leveringsbetingelser er senest opdateret 1. januar 2021.